Despre prezidiu

Ce este un prezidiu?

Dacă ar fi să dăm o definiție în conformitate cu dicționarul, prezidiul este masa principală, centrală din sala de evenimente pe care ați ales-o pentru petrecere.

Dacă ați ales să vă organizați nunta, cred că ați aflat deja că acest prezidiu este cunoscut în „popor” ca „masa mirilor”. Este locul unde veți putea să vă odihniți, chiar dacă nu pentru prea mult timp.

Este necesar prezidiul?

Probabil ați auzit de multe ori de la persoane care au trecut deja de momentul nunții, că nu au apucat nici măcar să guste din mâncarea pe care au avut-o în cadrul evenimentului și că nu au stat nici măcar 10 minute la masa pe care au aranjat-o doar pentru ei. Din aceste discuții, posibil să ajungeți să vă puneți întrebarea: „Avem nevoie de prezidiu?”.

Indiferent de răspunsul pe care îl aveți pe moment, trebuie să știți că da, aveți nevoie de prezidiu. Chiar dacă pare că va fi un lucru pe care nu îl veți folosi, trebuie să luați în considerare faptul că este poate singurul moment din viața voastră în care veți fi în centrul atenției pentru oamenii dragi vouă. Probabil că ați văzut în filme și/sau seriale modul în care sunt așezați cei din familiile regale în cadrul unui eveniment important; chiar nu v-ați dori ca cel puțin pentru o seară să vă simțiți ca un rege și o regină?

Pe lângă aceste lucruri, de cele mai multe ori, prezidiul este piesa centrală de decor, la care se lucrează cu foarte multă atenție la detalii, tocmai pentru ca voi să ieșiți în evidență.

Unde amplasăm prezidiul?

După cum este precizat și în definiție, prezidiul trebuie să fie central. 

Cea mai potrivită poziționare a mesei mirilor este vis a vis de intrarea principală din sala de evenimente. Acest lucru este benefic pentru că cei care vor intra în sală își doresc să vă vadă pe voi, și nu un perete gol sau frigiderul de băuturi.

Dacă totuși ușa sălii nu este poziționată central, alegeți să fiți în centrul invitaților, pentru a fi la o distanță aproximativ egală de toți cei care au ales să vă fie alături.

Scenariul ideal este cel în care cele două variante se îmbină, iar voi veți fii în centrul atenției pe tot parcursul evenimentului, chiar dacă vă retrageți pentru 10 minute de pe ringul de dans.

Este bine să discutați despre aceste detalii cu șeful de sală a sălii de evenimente pentru ca acesta să știe exact unde și cum va aranja și celelalte mese.

Amplasarea prezidiului în acest mod vă poate ajuta să așezați invitații la masă mult mai ușor, indiferent de criteriile după care vă gândiți să faceți acest lucru.

Câte persoane vor fi la prezidiu?

Numărul de persoane care este așezat la prezidiu depinde foarte mult de modul în care ați organizat evenimentul. 

Dacă evenimentul a fost organizat cu respectarea tradițiilor, de obicei, mirii aleg ca la prezidiu să fie așezați și nașii și/sau părinții. Trebuie să luați în considerare că prin respectarea acestui lucru, riscați ca masa să nu mai fie atât de elegantă pe cât v-ați dorit. Dacă veți fi alături de o singură pereche de nași, acest lucru nu va afecta cu mult structura estetică a prezidiului. Dacă aveți însă mai multe perechi de nași, puteți opta pentru a face o masa separată, chiar lângă masa voastră, unde să fie așezați cei pe care i-ați ales să vă fie părinți spirituali. Astfel, puteți evita neînțelegeri și alte discuții nedorite.

Dacă doriți, totuși, ca părinții și nașii să fie alături de voi, optați pentru o masă dreptunghiulară, pentru că astfel veți avea mai mult spațiu și nu veți sta foarte apropiați. O masă rotundă este potrivită pentru un număr de maxim 4 persoane, dacă dorești un decor în partea din față a acestuia.

Decorul prezidiului

În ceea ce privește partea de decor a prezidiului, lăsați-vă imaginația liberă. Voi sunteți în centrul atenției, deci așa trebuie să fie și masa la care veți sta.

Consultați-vă cu floristul pe care l-ați ales, prezentați-i câteva modele care vă sunt pe plac și el va știi cum să îmbine ideile voastre cu tematica evenimentului vostru.

Modul în care se poate decora un prezidiu diferă de la persoană la persoană, iar dacă nu v-ați gândit până acum la acest aspect, vă prezint câteva elemente care pot face diferența pentru voi:

  • FUSTĂ DE TULL SAU FUSTĂ DE VOAL? Care este diferența dintre cele două și cum influențează aspectul total al decorului?

Fusta de tull este aleasă de către mirese în proporție de 80%; o mireasă care își dorește o rochie vaporoasă își dorește mai mereu și un element vaporos pentru partea de prezidiu. Această fustă de tull va da o eleganță aparte decorului pe care l-ați ales și va oferi volum după bunul vostru plac.

Fusta de voal este mai potrivită pentru un decor mai puțin încărcat, în care eleganța să fie cel mai important lucru spre care floristul să se îndrepte. Fusta de voal nu este în totalitate lipsită de volum, deci dacă vă doriți ceva mai puțin voluminos, aceasta este varianta spre care vă puteți îndrepta.

  • ARANJAMENT CENTRAL SAU ASIMETRIC?
Aceste variante depind destul de mult de numărul de persoane așezate la prezidiu.
Pentru o masă de două persoane, cel mai des întâlnit este aranjamentul central, care este așezat pe toată lungimea mesei. Acesta poate fi compus din mai multe aranjamente florale mai mici, printre care se vor adăuga accesorii sau dintr-un singur aranjament floral mai mare. O variantă destul de îmbrățișată poate fi și aranjamentul curgător, care să fie amplasat doar pe o jumătate de masă.
Pentru un prezidiu de mai mult de două persoane (4-10 persoane), variantele de aranjament floral sunt aproximativ aceleași, însă vă recomand să vă îndreptați spre varianta asimetrică pentru a nu aglomera prea mult partea de sus a mesei. 
Consultați-vă cu floristul care se va ocupa de evenimentul vostru și veți ajunge cu siguranță la un numitor comun pentru ca aranjamentul să fie potrivit pentru tematica, stilul și locația evenimentului.

  • CULORILE FOLOSITE
 De cele mai multe ori, mirii aleg ca prezidiul să fie în ton cu aranjamentele pentru mesele invitaților și cu celelalte elemente de decor. 
Dacă ați ales ca partea de decor pentru mesele invitaților să fie în totalitate albe sau ivory și în organizarea evenimentului ați folosit o culoare de contrast, puteți să vă folosiți de acea culoare pentru a scoate decorul prezidiului din anonimat. 
Dacă totuși nu vă doriți ca elementele de decor floral să fie diferite, puteți folosi alte elemente de decor care să scoată în evidență prezidiul (lumânări colorate, elemente de decor în nuanțe metalice).

  • FLORI DE MĂTASE SAU FLORI NATURALE?

Florile de mătase sunt acum destul de identice cu cele naturale; sigur, nu poți să te bucuri de un miros îmbietor de trandafir sau bujor, însă trebuie să luați în calcul numeroasele avantaje pe care le are un aranjament floral din flori de mătase. 

Primul avantaj ar fi prețul; ca și în cazul aranjamentelor pentru mesele invitaților, puteți să vă bucurați de un aranjament floral bogat, plin cu flori, la un buget semnificativ mai mic. Pentru realizarea unui aranjament din flori naturale care să imite un aranjament lucrat cu flori de mătase, bugetul crește de trei, patru ori, în funcție de florile folosite.

Unii floriști consideră că deși imită foarte bine florile naturale, există o diferență de texturi sesizabilă la o privire mai atentă, deci nu recomandă combinarea aranjamentelor din flori naturale cu cele din flori de mătase.

Florile naturale au o gingășie aparte, iar dacă vă doriți să admirați parfumul florilor, alegeți un aranjament din flori naturale. Pe lângă parfumul de care vă veți bucura în seara evenimentului, puteți să vă bucurați încă o săptămână de acel aranjament, pentru că puteți să îl luați acasă la finalul evenimentului. 

Și în această privință,  nu evitați să întrebați floristul responsabil de evenimentul vostru, pentru a vă putea sfătui.

Alegeți să fiți în centrul atenției, chiar și în momentul în care nu sunteți pe ringul de dans. Vă veți bucura de poze minunate și de amintiri plăcute dacă fiecare detaliu va fi așa cum vă doriți.